tab

 photo Tab.jpg  photo TAB2.jpg  photo TAB3-1.jpg  photo doa.jpg

13 September 2011

Jahitan silang pangkah @ nama saintifiknya : Cross Stitch.. ☺

Salam semua..

Pernah dengar pasal cross stitch tak..? Mungkin ada yang pernah dengar @ ada yang langsung tak pernah tahu pun tentang kewujudan benda alah nih..Aku memang dibesarkan dengan benda ni sejak kecik lagi..sebab nya mak aku memang terer buat benda nih..bukan benda apapun, cross stitch ni sejenis jahitan....jahitan silang pangkah...

 Masa kecik² dulu, aku suka tengok mak aku jahit benda nih...tapi aku tak reti..( harap mak je terer..anak mak nih macam hampes je.. :-p ). Masa aku kecik dulu, mak aku buat jahitan ni atas kain..selain kain jahitan ni boleh jugak dibuat guna plastik macam² bentuk..ada 4 segi..enam segi..macam² segi lagi la....Bila dah hari² nengok mak aku jahit tu, perasaan ingin tahu untuk buat tu mula la membara ( konon )...ada la satu hari tu aku belajar sendiri..masa tu aku sekolah lagi...buat punya buat..siapla...pastu mak aku pun komen... ''ni gambaq apa yang hang jahit ni ana..? x dak rupa gambaq pun..?? macam pokok ja..rumahnya mana..??'' Kata mak...( sepatutnya jadi gambar rumah yang cantik dan ada sebatang pokok yang indah )...Mendengarkan komen mak yang tak berapa membina tu, aku jadi malas nak teruskan jahitan tu..( keciwa la konon ), last² aku tinggal terus benda nih..

Sampai la satu hari tu....tahun lepas bulan berapa aku tak ingat..tengah dok kemas² bilik aku, aku terperasan jahitan lama yang aku buat dulu..barula memori tu kembali..then sejak saat tu aku jadi gila plak asyik nak membuat jahitan ni..aku mula tanya mak aku balik camana nak buat benda nih...mak pun dengan tekun mengajar aku.. ☺... Akhirnya...tercipta la beberapa siri jahitan aku yang ...entah la susah nk komen..korang tengok la sendiri...boleh la kot.....


Ada beberapa jenis lagi yang aku tak sempat amik kan gambornya...bekas letak pensel pun aku ada buat, tapi tak amik gambar la pulak..ini je la yang sempat aku snap.. ☺

2 ulasan:

  1. sungguh rajin betol awk kan...sangat cantik tau..bukan sbarang org yg boleh buat kne sabar...

    http://wanieaznan.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Terima kasih wanie aznan...biasa je tu... ☻

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...